Dersin Adı | Avrupa Birliği Politikaları |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSIR 514 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilerin, Avrupa bütünleşme sürecinin dönüm noktalarını, AB’nin kurumsal yapısının temel özelliklerini ve AB’nin siyasi sistemi ile politikalarının ortaya çıkışına, şekillenmesine ve gelişimine katkıda bulunan faktörleri kavramasını sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dersin amacı, Avrupa bütünleşme sürecinin dönüm noktalarını, AB’nin kurumsal yapısının temel özelliklerini ve AB’nin siyasi sistemi ile politikalarının oluşumunu, biçimini ve gelişimini anlamaktır. Dersin içeriği şu kısımlardan oluşmaktadır: (1) AB tarihine genel bir bakış (temel antlaşmalar ve antlaşmalardaki değişiklikler), (2) AB’nin temel kurumlarına (Bakanlar Konseyi/ Avrupa Konseyi, Avrupa Komisyonu, Avrupa Parlamentosu), kurumlararası iktidar ilişkilerine ve kurumların iç politikalar karşısındaki rolüne genel bir bakış, (3) Avrupa bütünleşmesi kuramları ve politika yapımı kuramlarına genel bir bakış, (4) bu kuram ve kavramların AB’nin en çok dâhil olduğu bazı politika alanlarına uygulanması. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | http://europa.eu/about-eu/eu-history/index_en.htm |
2 | Savaş Sonrası Avrupa, Paris ve Roma Antlaşmaları | Bache/George: Politics in the European Union, Chapters 6, 7, 9. |
3 | Avrupa Tek Senedi ve Maastricht Antlaşması | Bache/George: Politics in the European Union, Chapters 10, 11, 12, 13. |
4 | Amsterdam, Nice, Anayasa ve Lizbon Antlaşmaları | Bache/George, chapters 14, 15, 16; for Treaty of Lisbon: Treaty of Lisbon, http://europa.eu/lisbon_treaty/index_en.htm |
5 | Avrupa Bütünleşme Kuramlarına Genel Bakış, | Hoyland and Schieritz (2004) Theories of European Integration; Jensen (2010) Neofunctionalism, in M. Cini et. al., European Union Politics, ch. 5, Cini (2010) Intergovernmentalism, in Cini et al. European Union Politics, ch. 6, Bache/Bulmer (2006), chapter 2 |
6 | Avrupa Birliği’nin Kurumları | Michelle Cini (2005): European Union Politics, ch. 9, 10,11 |
7 | Avrupa Komisyonu: Özerk aktör mü, üye devletlerin oyuncusu mu? - Konsey büyük üye devletler tarafından domine mi ediliyor? | - Bocquillon, P. and Dobbels, M. (2014) An elephant on the 13th floor of the Berlaymont: European Council and Commission relations in legislative agenda-setting, Journal of European Public Policy, 21(1), - Bürgin, A. (2013) Salience, path dependency and the coalition between the European Commission and the Danish Council Presidency: why the EU opened a visa liberalization process with Turkey, European Integration Online Papers, 17(9), 1-19. - Tallberg (2008) Bargaining Power in the Council, Journal of Common Market Studies, 46 (3), 685-708. |
8 | Arasınav | |
9 | Avrupa Birliği: Başarı mı fiyasko mu? | Zimmermann and Dür (2016) chapters 1, 2. |
10 | AB'de demokrasi ve Avrupa kimliği | Zimmermann and Dür (2016) chapters 4, 6. |
11 | AB normatif bir güç mü? | Zimmermann and Dür (2016) chapters 12, 13. |
12 | AB'nin dönüştürücü gücü | Schimmelfennig, F. And Sedelmeier, F. (2004) Governance by conditionality: EU rule transfer to the candidate countries of Central and Eastern Europe, Journal of European Public Policy 11(4), 661-679, Bürgin (2016) Why the EU still matters in Turkish domestic politics: Insights from recent reforms in migration policy, South European Society and Politics 21(1), 105-118. |
13 | Sunumlar | |
14 | Dönemin gözden geçirilmesi | Reflection on the future of the European Integration Process |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Dönemin başında dersin okumalarını içeren bir kaynak sağlanacaktır. Tüm kaynaklar üniversitemiz kütüphanesinde veya açık kaynak olarak erişilebilir durumdadır veya Blackboard sistemi aracılığıyla öğrencilerimizle paylaşılmaktadır.
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | AB Kurumlarının internet siteleri |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 50 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 7 | 91 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 40 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 15 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 30 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 224 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konusunda kuramsal ve kavramsal yeterlilikleri arttırmak, entelektüel merakı uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek | X | ||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek | X | ||||
3 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki kuramsal ve deneye dayalı boşlukları saptama ve ileri düzeyde sorgulama yetilerini kazandırmak | |||||
4 | Ulusal ve uluslararası siyaset düzeyinde ırk, etnik gruplar, toplumsal cinsiyet ve dine dayalı ayrımcılık mekanizmaları üreten siyasi ve kültürel koşulları tanımlamak | X | ||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki boşlukları dolduracak özgün argümanlar geliştirme yetisini kazandırmak | X | ||||
6 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında bilimsel araştırma tekniklerini kullanarak kuram ve kavramları değişkenler cinsinden ölçecek ilgili verileri belirlemek, toplamak, çözümlemek ve yorumlamak | |||||
7 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına özgü kavram ve terimleri yetkin bir şekilde kullanmak | |||||
8 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarmak | X | ||||
9 | Siyaset olgusunun gündelik hayat içerisinde karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlarıyla ilgili çözüm üretebilmek üzere bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak | X | ||||
10 | İç ve dış politikadaki çatışmaların yönetiminde kullanılan kurumsal ve siyasal araçların belirlenmesine yönelik projeler geliştirmek | X | ||||
11 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili bilimsel kıstaslara uygun, özgün bir tez/dönem projesi hazırlamak | X | ||||
12 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında bilimsel araştırma projesi tasarlayabilmek ve yürütebilmek | X | ||||
13 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest