DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Avrupa Birliği Politikaları
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
PSIR 514
Güz/Bahar
3
0
3
7.5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Dersin amacı öğrencilerin, Avrupa bütünleşme sürecinin dönüm noktalarını, AB’nin kurumsal yapısının temel özelliklerini ve AB’nin siyasi sistemi ile politikalarının ortaya çıkışına, şekillenmesine ve gelişimine katkıda bulunan faktörleri kavramasını sağlamaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Avrupa bütünleşme sürecinin dönüm noktalarını açıklayabilecek
  • Avrupa bütünleşme sürecini açıklayan farklı teorik yaklaşımları karşılaştırabilecek
  • İlgili tarafların posizyonunu ve pazarlık gücünü etkileyen iç ve dış faktörleri tanımlayabilecek
  • Farklı teorik açıklamaların güçlü ve zayıf yanlarını değerlendirebilecek
  • AB’nin kurumsal yapısının işleyişini açıklayabilecek
  • Avrupa’daki güncel olayları farklı bütünleşme kuramları açısından yorumlayabilecek
  • Bütünleşme /yönetişim kuramlarını araştırmalarına uygulayabilecek
Ders Tanımı Dersin amacı, Avrupa bütünleşme sürecinin dönüm noktalarını, AB’nin kurumsal yapısının temel özelliklerini ve AB’nin siyasi sistemi ile politikalarının oluşumunu, biçimini ve gelişimini anlamaktır. Dersin içeriği şu kısımlardan oluşmaktadır: (1) AB tarihine genel bir bakış (temel antlaşmalar ve antlaşmalardaki değişiklikler), (2) AB’nin temel kurumlarına (Bakanlar Konseyi/ Avrupa Konseyi, Avrupa Komisyonu, Avrupa Parlamentosu), kurumlararası iktidar ilişkilerine ve kurumların iç politikalar karşısındaki rolüne genel bir bakış, (3) Avrupa bütünleşmesi kuramları ve politika yapımı kuramlarına genel bir bakış, (4) bu kuram ve kavramların AB’nin en çok dâhil olduğu bazı politika alanlarına uygulanması.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş http://europa.eu/about-eu/eu-history/index_en.htm
2 Savaş Sonrası Avrupa, Paris ve Roma Antlaşmaları Bache/George: Politics in the European Union, Chapters 6, 7, 9.
3 Avrupa Tek Senedi ve Maastricht Antlaşması Bache/George: Politics in the European Union, Chapters 10, 11, 12, 13.
4 Amsterdam, Nice, Anayasa ve Lizbon Antlaşmaları Bache/George, chapters 14, 15, 16; for Treaty of Lisbon: Treaty of Lisbon, http://europa.eu/lisbon_treaty/index_en.htm
5 Avrupa Bütünleşme Kuramlarına Genel Bakış, Hoyland and Schieritz (2004) Theories of European Integration; Jensen (2010) Neofunctionalism, in M. Cini et. al., European Union Politics, ch. 5, Cini (2010) Intergovernmentalism, in Cini et al. European Union Politics, ch. 6, Bache/Bulmer (2006), chapter 2
6 Avrupa Birliği’nin Kurumları Michelle Cini (2005): European Union Politics, ch. 9, 10,11
7 Avrupa Komisyonu: Özerk aktör mü, üye devletlerin oyuncusu mu? - Konsey büyük üye devletler tarafından domine mi ediliyor? - Bocquillon, P. and Dobbels, M. (2014) An elephant on the 13th floor of the Berlaymont: European Council and Commission relations in legislative agenda-setting, Journal of European Public Policy, 21(1), - Bürgin, A. (2013) Salience, path dependency and the coalition between the European Commission and the Danish Council Presidency: why the EU opened a visa liberalization process with Turkey, European Integration Online Papers, 17(9), 1-19. - Tallberg (2008) Bargaining Power in the Council, Journal of Common Market Studies, 46 (3), 685-708.
8 Arasınav
9 Avrupa Birliği: Başarı mı fiyasko mu? Zimmermann and Dür (2016) chapters 1, 2.
10 AB'de demokrasi ve Avrupa kimliği Zimmermann and Dür (2016) chapters 4, 6.
11 AB normatif bir güç mü? Zimmermann and Dür (2016) chapters 12, 13.
12 AB'nin dönüştürücü gücü Schimmelfennig, F. And Sedelmeier, F. (2004) Governance by conditionality: EU rule transfer to the candidate countries of Central and Eastern Europe, Journal of European Public Policy 11(4), 661-679, Bürgin (2016) Why the EU still matters in Turkish domestic politics: Insights from recent reforms in migration policy, South European Society and Politics 21(1), 105-118.
13 Sunumlar
14 Dönemin gözden geçirilmesi Reflection on the future of the European Integration Process
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı

Dönemin başında dersin okumalarını içeren bir kaynak sağlanacaktır.

Tüm kaynaklar üniversitemiz kütüphanesinde veya açık kaynak olarak erişilebilir durumdadır veya Blackboard sistemi aracılığıyla öğrencilerimizle paylaşılmaktadır.

 

 

Önerilen Okumalar/Materyaller AB Kurumlarının internet siteleri

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
50
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
4
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
13
7
91
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
40
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
15
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
30
Final Sınavı
    Toplam
224

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konusunda kuramsal ve kavramsal yeterlilikleri arttırmak, entelektüel merakı uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek X
2 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek X
3 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki kuramsal ve deneye dayalı boşlukları saptama ve ileri düzeyde sorgulama yetilerini kazandırmak 
4 Ulusal ve uluslararası siyaset düzeyinde ırk, etnik gruplar, toplumsal cinsiyet ve dine dayalı ayrımcılık mekanizmaları üreten siyasi ve kültürel koşulları tanımlamak  X
5 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki boşlukları dolduracak özgün argümanlar geliştirme yetisini kazandırmak X
6 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında bilimsel araştırma tekniklerini kullanarak kuram ve kavramları değişkenler cinsinden ölçecek ilgili verileri belirlemek, toplamak, çözümlemek ve yorumlamak 
7 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına özgü kavram ve terimleri yetkin bir şekilde kullanmak 
8 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarmak  X
9 Siyaset olgusunun gündelik hayat içerisinde karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlarıyla ilgili çözüm üretebilmek üzere bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak  X
10 İç ve dış politikadaki çatışmaların yönetiminde kullanılan kurumsal ve siyasal araçların belirlenmesine yönelik projeler geliştirmek  X
11 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili bilimsel kıstaslara uygun, özgün bir tez/dönem projesi hazırlamak  X
12 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında bilimsel araştırma projesi tasarlayabilmek ve yürütebilmek  X
13 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak 

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest